Problémák telefonozás közben

Nemrég megvettük az első telefont a kisfiunknak. Ugyan még csak ovis volt, de úgy éreztük, jobb minél hamarabb megismertetni a mobiltelefonok alapjaival. A mai gyerekek már úgyis a készülékükkel kelnek és fekszenek, és bár gondolkoztunk rajta, hogy nem lenne-e egészségesebb, ha a fiunkat kívül tartanánk ezen a világon. Végül beadtuk a derekunkat, tudtuk, hogy nagyon sok mindenből kimaradna, ha nem lenne telefonja. Meg aztán így kevésbé fogunk aggódni is érte, hiszen jövőre iskolás lesz: ott már nem árt, ha fel tudja hívni a szüleit probléma esetén. Szóval nekünk is könnyebb lesz így. Azt tudtuk, hogy ő nagyon fog örülni az új eszköznek, és várakozásunk be is igazolódott. Az első nap szinte egész nap azt nyomkodta, felfedezte a telefon rejtelmeit. Amikor azonban odaültem mellé, feltűnt, hogy valami nem stimmel: látszott, hogy az ujjai mintha kicsit nehézkesen mozognának a gombok nyomkodása közben. Elvittük egy vizsgálatra, ahol kiderült, hogy a finommotorika terén vannak lemaradásai a kortársaihoz képest. Tudtuk, hogy léteznek Iskola előkészítő foglalkozások, be is írattuk egyre a Mosolykulcs Fejlesztőházhoz, ahol sokféle fejlesztést kínálnak.

Az Iskola előkészítő foglalkozások célja, hogy felkészítsék a gyermekeket az iskolai élet kihívásaira, valamint segítsenek nekik abban, hogy magabiztosan és zökkenőmentesen kezdjék meg tanulmányaikat. A Mosolykulcs Képességfejlesztő Központ komplex programja 0–12 éves korig kínál fejlesztést, különös hangsúlyt fektetve az iskolát megelőző időszakra. A foglalkozások során a gyerekek megismerkednek az iskolai rutinokkal, az alapkészségekkel – mint az írás, olvasás, számolás –, illetve fejlődnek mozgásos, kognitív és szociális téren. A program célja nem csupán a képességek megerősítése, hanem az esetleges elmaradások időbeni felismerése is. A komplex fejlesztés 1,5 órás foglalkozásból áll, amely két részre oszlik: 45 perc kognitív- és beszédfejlesztés, valamint 45 perc TSMT torna. A kiscsoportos (5–6 fős) formában zajló alkalmak során a figyelem, mozgáskoordináció, grafomotorika, ritmusérzék, térbeli tájékozódás, szókincs és logikus gondolkodás is fejlesztésre kerül. A tapasztalatok szerint azok a gyermekek, akik részt vesznek ezeken az előkészítő alkalmakon, bátrabban és rutinosabban kezdik meg az iskolát, könnyebben veszik az akadályokat és nyitottabban viszonyulnak a tanulási folyamathoz. Az iskolaérettség megléte feltételezi, hogy a gyermek négy fő területen – mozgás, kognitív képességek, beszéd és szociális-pszichés fejlődés – elérte az elvárt szintet. Amennyiben a szülő bizonytalanságot tapasztal, lehetőség van iskolaérettségi vizsgálat igénybevételére is. A vizsgálat során a fejlettségi szint pontos felmérésére kerül sor, és egyéni javaslatot adnak a további fejlesztésre.

A központ arra biztatja a szülőket, hogy idejében tájékozódjanak gyermekük iskolaérettségéről, és szükség esetén éljenek az Iskola előkészítő foglalkozások lehetőségével, amely biztos alapot nyújt a sikeres iskolakezdéshez. Nem bántuk meg, hogy a gyerekünket iskola előkészítő foglalkozásra írattuk be a Mosolykulcs Fejlesztőházhoz!